пʼятницю, 3 березня 2017 р.

Ігрові технології в практиці роботи класного керівника початкової школи


Гра є діяльністю, що заповнює вільний час дитини. Гра для дитини — це творча, самостійна діяльність. Недаремно слово «гра» та «розвиток» зустрічаються майже завжди поряд.
Заслуговує на увагу досвід роботи вчительки Залісецької ЗОШ I-IIст. Збаражського району Тернопільської області Г.Бойко. Вона на сторінках педагогічної преси пропонує сценарій пізнавальної  гри за українськими народними казками «У світі казки чарівної». Матеріали українських народних казок можна органічно використовувати під час організації позакласних заходів з природознавства.
Насамперед, кожна команда повинна пройти лабіринт, виконати всі завдання і дійти до фінішу. При оцінюванні враховується правильність відповідей, швидкість і організованість виконання завдань. За кожне порушення правил команда втрачає 1 бал.
I етап — «Лабіринт»
Дві команди видирають собі назви, а потім по черзі кожен член команди кидає кубик з певною кількістю чисел на грані і команда пересувається ігровим полем. Але команда зможе просуватися вперед за умови правильної відповіді на поставлене вчителем запитання відповідно до цифри, яка випала.
Згідно з рівнем складності запитання поділено на три групи: I група – «Українські народні казки»; II група – «Загадки»; III група – «Рослини- символи, тварини- символи».  Якщо гравцю випаде число 1 або 2, то йому дістанеться запитання з теми «Загадки»(за правильну відповідь команда просувається на 1 крок вперед), якщо число 3 або 4 – запитання з теми «Загадки» (за правильну відповідь команда просувається на 2 кроки вперед), на цьому етапі треба відгадати загадку, а також назвати казку, в якій зустрічається відгадка. Тільки за таких умов команда може просунутися на два кроки вперед. Якщо число 5 або 6 – запитання з теми «Рослини-символи, тварини-символи» (за правильну відповідь команда просувається на 3 кроки вперед)
На команди чекають несподіванки. Деякі квадратики з числами зафарбовані. Якщо команда потрапляє на такий квадратик, вона повертається на один крок назад. Перемагає та команда, яка першою дійде до «Летючого корабля», відповівши на всі запитання поставлені вчителем.
У Додатку А подано завдання до гри «У світі казки чарівної» з досвіду Г.Бойко. 
Ігри — важливі забави в житті кожної дитини. Про це знають більшість мам, тат, бабусь і дідусів. Але не всі здогадуються, що гра може не лише розвивати, а й допоможе швидше одужати та прискорить період реабілітації після хвороби, а можливо й попередить появу деяких з них.
Змусити дитину робити вправи ранкової гімнастики, а тим більше лікувально-профілактичну фізкультуру, коли їй не цікаво, неможливо. Але будь-яка гра зацікавить дитину, сприятиме творчому розвитку, підсилюватиме пізнавальний інтерес, формуватиме активну життєву позицію щодо зміцнення власного здоров'я.
На сторінках педагогічної преси своїм досвідом з проведення спортивно-оздоровчих ігор ділиться  вчителька Карабинівської ЗШ I-IIст. Павлоградського р-н Дніпропетровської обл. Н.Гламбер.
Наскільки цікавою буде гра —  залежить від фантазії вчителя та батьків. Створюючи гру, потрібно не забувати про індивідуальність кожної дитини. Коли дитина дуже рухлива, ігри повинні бути більш стриманими, а зі спокійною дитиною — навпаки, краще пострибати та побігати. Обовязково потрібно слідкувати, щоб під час гри діти надмірно емоційно не збуджувалися. За активність і старанність дитині варто вручити приз.

Коли постійно гратися з дитиною,  можна спостерігати потрійний ефект. Перше — гра розвиває та зміцнюю, тренує організм. Друге  — змінюється емоційний стан дитини. Третє — покращуються стосунки з дітьми, батьками.  

Немає коментарів:

Дописати коментар